وقتی تیفانی ترامپ به مولانا متوسل می شود-راهبرد معاصر

وقتی تیفانی ترامپ به مولانا متوسل می شود

تیفانی ترامپ در واکنش به اظهارات مادلین ویسترهوت دستیار شخصی دونالد ترامپ که در آن تیفانی را به سخره گرفته بود، ابیاتی از مولانا را در صفحه شخصی اش منتشر کرد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۸ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 September 03
کد خبر: ۲۱۲۲۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ مادر تیفانی در سال 1993 با دونالد ترامپ ازدواج کرد و در سال 1997 از او جدا شد. او طی مصاحبه ای با مجله پیپل عنوان کرده بود که «پدر تیفانی در تربیت و فراهم ساختن امکانات برای فرزندانش خیلی خوب است، ولی تا به حال من بوده ام که وظیفه تربیت او را برعهده داشته ام. پدرش نمی تواند در تمامی کارهای روزانه کنار او باشد اما بچه هایش را بدون شک دوست دارد.»

 

اکنون و با انتشار خبر اخراج مادلین ویسترهوت دستیار شخصی دونالد ترامپ، دوباره تیفانی بر سر زبان‌ها افتاده است.

 

دستیار شخصی پیشین ترامپ که در حالت مستی گفته بود ترامپ دوست ندارد به خاطر چاقی دختر کوچک 25 ساله اش با وی عکس بگیرد، به تیفانی توهین کرده است. تیفانی ترامپ در واکنش به اظهارات مادلین ویسترهوت که در آن تیفانی را به سخره گرفته بود، ابیاتی از مولانا را در صفحه شخصی اش منتشر کرد.

 

مشخص نیست مخاطب داستان دختر ترامپ در اینستاگرام شخص خاصی است یا خیر. اما وی ابیاتی را از جلال الدین بلخی شاعر مشرق زمین قرن 13 میلادی اقتباس کرده که درباره حب ذاتی در مقابله با سختی هاست.

 

چندان که خواهی درنگر در من که نشناسی مرا

 

زیرا از آن کم دیده‌ای من صدصفت گردیده‌ام

 

در دیده من اندرآ وز چشم من بنگر مرا

 

زیرا برون از دیده‌ها منزلگهی بگزیده‌ام

 

دنبال کننده های تیفانی که بیش از یک میلیون نفر هستند از کاربرد اشعار شاعر فارس زبان قدیمی بسیار شگفت زده شدند . به نظر می رسد این اشعار گوشه چشمی به موضع گیری اخیر دارد.

 

جمعه گذشته نیز ترامپ درستی اطلاعات وسترهوت را رد کرد و بار دیگر روز شنبه از دوست داشتن تیفانی سخن گفت اما دختر کوچک وی توضیحی درباره این موضوع نداد.

 

تیفانی افزون بر انتشار این اشعار،عکس سیاه سفیدی از خود نیز ضمیمه آن کرد. همچنان شایع است که تفانی برازنده لقب «دختر فراموش شده» ترامپ است و همچنان بیشتر از هر کسی از خواهر ناتنی بزرگترش، «ایوانکا» الگوبرداری می کند. چندی پیش نیز برخی از نشریات به این مسئله اشاره کرده بودند که همیشه دونالد ترامپ خریدار مشاوره های ایوانکا بوده است اما تیفانی- که همراه مادرش مارلا میپلز در کالیفرنیا بزرگ شده- از امتیازات دیگر فرزندان ترامپ برخوردار نبوده است. مثلا وقتی که آنها کوچکتر بودند و تیفانی می خواست که به کارت اعتباری والدینش دسترسی داشته باشد، ایوانکا واسطه می شد.

 

مادلین وسترهوت 28 ساله روز پنج شنبه گذشته به عنوان دستیار اجرایی کاخ سفید، مسئولیت خود را ترک کرد.

 

نیویورک تایمز نیز از استعفای وی پس از انتشار جزئیاتی از گفت وگویش با خبرنگاران در مراسم شام غیر رسمی خبر داد.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار